Ga direct naar: Snelkoppelingen Hoofdmenu Zoeken Hoofdinhoud
Home > Werk & Inkomen > Hulp bij geldzorgen > Ik heb een brief van de gemeente ontvangen
Wanneer een inwoner belangrijke vaste lasten niet kan betalen, dan probeert de energie- of waterleverancier, zorgverzekeraar of verhuurder te zorgen dat de inwoner de achterstand alsnog betaalt. Als de inwoner niet reageert op betaalherinneringen en pogingen om contact te krijgen, dan moeten zij de gegevens van deze inwoner doorgeven aan de gemeente. De gemeente neemt vervolgens contact op met de inwoner om ondersteuning aan te bieden. Medewerkers van de gemeente gaan langs voor een huisbezoek of er wordt een brief gestuurd. Het doel van dit contact is om samen met de inwoner te bespreken of er hulp nodig is en welke hulp het beste past. Het aanbod is uiteraard altijd vrijblijvend.
Wanneer een inwoner belangrijke vaste lasten niet kan betalen, dan probeert de energie- of waterleverancier, zorgverzekeraar of verhuurder te zorgen dat de inwoner de achterstand alsnog betaalt. Als de inwoner niet reageert op betaalherinneringen en pogingen om contact te krijgen, dan moeten zij de gegevens van deze inwoner doorgeven aan de gemeente. De gemeente neemt vervolgens contact op met de inwoner om ondersteuning aan te bieden. Medewerkers van de gemeente gaan langs voor een huisbezoek of er wordt een brief gestuurd. Het doel van dit contact is om samen met de inwoner te bespreken of er hulp nodig is en welke hulp het beste past. Het aanbod is uiteraard altijd vrijblijvend.
Antwoord...
Antwoord...
Antwoord...
Antwoord...